Na zmianach zyskają pasażerowie czekający na pociąg. W Pionkach otworzono już dwa dworce po zakończonej przebudowie. Mowa o dworcu Pionki i Pionki Zachodnie. Ich koszt przebudowy to kolejno 11,2 mln zł brutto i 4,5 mln zł brutto. Oba przeszły metamorfozę.
Zabytkowy Dworzec Pionki ma za sobą szereg prac. Przypomnijmy, wybudowano go w 1925 roku. W ramach inwestycji jego elewacja odzyskała swój historyczny wygląd i dawną kolorystykę. Odtworzono również detale architektoniczne np. attyk dachowy. Od strony miasta przywrócono symbol PKP z lat 20-tych ubiegłego wieku a od strony peronów pojawiło się godło II RP z datą budowy budynku.
Na parterze znajduje się przestronny hol. W jego wystroju pozostawiono elementy zabytkowe, takie jak kremowa posadzka z czerwonymi wstawkami, dwie kolumny, drewniana boazeria na ścianach oraz poddane pieczołowitej konserwacji drewniane wiatrołapy przy obu wejściach do poczekalni. Ciekawostką jest historyczny kaflowy piec, który przeszedł renowację. Hol po przebudowie dworca jest w pełni ogrzewany i klimatyzowany, a także wyposażony m.in. w ławki, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, a także mapę dotykową dworca. Na parterze znajdują się także toalety oraz niewielki lokal komercyjny, a na piętrze budynku mieści się wynajęta przez samorząd przestrzeń z salą ślubów wraz zapleczem. - Czytamy w informacji prasowej
W przypadku dworca Pionki Zachodnie powstałego w latach 50-tych postawiono na nowoczesny wygląd elewacji. Nowością na nich są podświetlane litery z nazwą dworca i zegary na fasadach od strony miasta i peronów. Na piętrze od strony peronów poszerzono budynek o zewnętrzną poczekalnie. Z kolei znajdujący się w budynku hol posiada m.in. klimatyzację, ławki, tablicę informacyjne o odjazdach i przyjazdach czy gabloty z rozkładami jazdy.
Dzięki przebudowie dworce Pionki i Pionki Zachodnie stały się przyjazne osobom z niepełnosprawnościami i środowisku, ale również bezpieczne. Wyeliminowane zostały bariery architektoniczne oraz wprowadzono szereg usprawnień, m.in. dla osób niedowidzących, takie jak ścieżki prowadzące, kontrastowa kolorystyka wnętrz czy oznaczenia w alfabecie Braille’a. W budynkach pojawiły się również usprawnienia dla osób poruszających się na wózkach, w tym windy oraz podnośnik (Pionki). - Czytamy dalej w informacji prasowej.
Przebudowę obu dworców Polskie Koleje Państwowe S.A. zrealizowały w ramach Programu Inwestycji Dworcowych z dofinansowanie ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.