Zgodnie z umową i harmonogramem rozpoczęła się budowa terminala. Urządzono zaplecze budowy, rozpoczęto prace ziemne.
Do końca roku zaplanowano zakończenie prac projektowych, konstrukcyjnych oraz przykrycie terminala dachem -czytamy w komunikacie PPL. - W przyszłym roku rozpoczną się prace instalacyjne i wykończeniowe. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i w samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do obsługi nawet ponad 9 mln pasażerów rocznie.
Dobre informacje płyną także z budowy drogi startowej. Wykonawca realizuje inwestycję ze znacznym wyprzedzeniem harmonogramu robót.
Zakończył się transport specjalistycznej maszyny do układania ostatniej warstwy betonu nawierzchniowego. Maszyna jest obecnie przebudowywana na potrzeby układania finalnej nawierzchni pasa na radomskim Lotnisku o grubości 38cm i szerokości 45m. Maszyna rozpocznie pracę wcześniej niż zakładano, co dodatkowo wpłynie na kolejne wyprzedzenie harmonogramu prac. Budowa podbudowy pasa startowego jest w finalnym etapie, tu prace wyprzedzają harmonogram o 21 dni- czytamy w komunikacie PPL.
Uruchomienie lotniska w Radomiu planowane jest w pierwszej połowie 2022 roku.