S7 Grójec – Warszawa: Prace trwają mimo epidemii koronawirusa [FOTO]

2020-04-09 11:17

„Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej i wprowadzanych ograniczeń, Wykonawcy nie przerywają robót i kontynuują prace na budowach. Wszystkie zadania w województwie mazowieckim są realizowane. Monitorujemy sytuację na wszystkich kontraktach i apelujemy o zachowanie bezpieczeństwa i zaleceń sanitarnych” – zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w swoim serwisie.

Łącznie w realizacji jest 29 kilometrów drogi. Jej budowa została podzielona na 3 odcinki. Nowa trasa będzie rozpoczynała się na węźle Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i kończyła na początku obwodnicy Grójca.

Będzie posiadała dwie jezdnie po 3 pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po 2 pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego. - informuje GDDKiA.

GDDKiA dodaje, że mimo trwającej epidemii prace trwają. W przypadku niemal 15 kilometrowego odcinka „B” jest rozpatrywane roszczenie wykonawcy o wydłużenie terminu realizacji umowy.

Na wszystkich zadaniach wykonawcy realizują roboty w terenie. Na odcinku węzeł Lotnisko – węzeł Lesznowola, gdzie w połowie lutego 2020 r. podpisaliśmy umowę z nowym wykonawcą (w maju 2019 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą), prowadzone są prace ziemne, odhumusowanie, rozbiórki budynków oraz odcięcia przyłączy gazowych. Na środkowym zadaniu pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ poza nadzorem środowiskowym i archeologicznym, wykonawca usuwa karpy, zabezpiecza drzewa, prowadzi rozbiórki budynków, ogrodzeń, a także zajmuje się robotami branżowymi, czyli usuwa kolizje z urządzeniami podziemnymi. Na ostatnim odcinku, który rozpoczyna się od węzła Tarczyn Północ i kończy na istniejącej obwodnicy Grójca, realizowane są roboty związane z budową nasypów, wykopów, jak i poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi. Toczą się zaawansowane roboty mostowe. Wykonawca zajmuje się także pracami brukarskimi, jak i branżowymi (budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia) – informuje GDDKiA.


Budowa lotniska Warszawa Radom