Część drogowa, za którą odpowiadało miasto to koszt około 131 milionów złotych, z czego 65 mln zł pochodziło z Rządowego Funduszu Polski Ład, a 16 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Część kolejowa kosztowała natomiast 48 mln zł.
- Mam nadzieję, że nie tylko w Radomiu, ale także w innych częściach naszego kraju to będzie standard: współpraca rządowa, samorządowa, zarówno naszych spółek, instytucji podległych, w tym przypadku PKP PLK, ale także innych instytucji, które są związane z Ministerstwem Infrastruktury-mówił otwierając wiadukt Dariusz Klimczak minister infrastruktury.
Nowy wiadukt i przystanek mają stać się węzłem komunikacyjnym nie tylko dla mieszkańców Radomia, ale i pasażerów lotniska.
- Wokół lotniska muszą powstać właśnie takie elementy infrastruktury jak centrum przesiadkowe w obrębie wiaduktu- tutaj nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej. Wtedy będziemy mogli snuć dalsze plany i zachęcać przewoźników do korzystania z naszego radomskiego lotniska-mówi Radosław Witkowski prezydent Radomia.
Od poniedziałku 30 czerwca z przystanku Radom Wschodni ma odjechać pierwszy pociąg do Warszawy. Przedstawiciele PKP PLK podkreślają, że nowy przystanek ułatwi połączenie z portem lotniczym. Z kolei mieszkańcy pobliskich dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią przejedzie tą trasą w godzinę. Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina.
Zobacz galerię z Półmaratonu Radomskiego Czerwca 76.