Wojskowe lotnisko w Radomiu istnieje na Sadkowie od 1927 roku. W 1935 powstała na Sadkowie Szkoła Pilotów Rezerwy, która przekształciła się w w Szkołę Podchorążych Rezerwy Lotnictwa. Tradycje nauki lotnictwa wojskowego podtrzymuje obecnie 42 Baza Lotnictwa Szkolnego w Radomiu funkcjonuje tam do dziś. Na przełomie XX i XXI wieku na lotnisku zaczęły być organizowane najpierw pikniki lotnicze, z czasem Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Air Show, na które zjawiają sie tysiące miłośników lotnictwa z kraju i zagranicy.
Na przełomie wieku pojawiły się pierwsze inicjatywy mające na celu rozbudowę lotniska w Radomiu. Chodziło jednak o utworzenie lotniska Cargo. Bez znaczących rezultatów. W 2006 roku powołana została spółka miejska, której celem uruchomienie cywilnej działalności lotniska. Cztery lata temu gmina miasta Radomia otrzymała ponad 22 hektary gruntu pod budowę lotniska, które następnie przekazano spółce. Kolejne 125 ha miało być współużytkowanie z wojskiem. Od tego czasu rozpoczęła się budowa lotniska cywilnego. Jego finansowanie miało być pierwszej fazie finansowane z budżetu miasta. Z miejskiej kasy za 2 miliony złotych w 2012 roku zakupiono z Łodzi terminal pasażerski. Rok później radni zdecydowali się przekazać 1,5 miliona złotych na budowę drogi dojazdowej do terminala.
14 maja 2014 roku ówczesny prezes Portu Lotniczego Radom Tomasz Siwak otrzymał z Urzędu Lotnictwa Cywilnego certyfikat lotniska. Tym samym lotnisko na Sadkowie stało się 14 cywilnym lotniskiem w Polsce. Na samym lotnisku pojawiła sie radiolatarnia DVOR/DME a docelowo ILS. Szacuje się, że na utworzenie lotniska miasto Radom wydało ok. 100 milionów złotych.
W lipcu 2015 roku chęć latania z radomskiego lotniska ogłosiło dwóch przewoźników - Air Baltic i Czech Arlines. 1 września 2015 roku odbył się pierwszy lot z radomskiego lotniska Air Baltic do stolicy Łotwy Rygi. Dwa tygodnie później Czech Arlines odbył pierwszy lot do Pragi. Radość jednak z nowych połączeń nie trwała długo,bo w listopadzie 2015 roku obaj przewoźnicy zrezygnowali z latania z Radomia.
Na początku 2016 roku chęć latania z Radomia ogłosił polski przewoźnik Sprintair. Od 2016 roku przewoźnik ten latał do Gdańska, Wrocławia, Pragi, Berlina i Lwowa. Przez cały 2016 rok obsłużył 10 tysięcy pasażerów. Umowa z tym przewoźnikiem wygasła w w październiku 2017 roku.
W styczniu 2018 roku prezes Przedsiębiorstwa Polskie Porty Lotnicze Mariusz Szpikowski w Radomiu powiedział, że spółka jest zainteresowana przejęciem Portu Lotniczego w Radomiu. W lipcu 2018 roku prezydent Radomia ogłosił koniec negocjacji z PPL i złożył wniosek o upadłość spółki Port Lotniczy Radom. 13 października 2018 PPL stał się nowym właścicielem lotniska. Inauguracja i wbicie pierwszej łopaty pod budowę lotniska miało miejsce 7 maja 2019. Wtedy też ogłoszono, że Port Lotniczy Warszawa- Radom będzie nosił imię Bohaterów Czerwca 76. Najpierw zajęto się budową drogi startowej, potem terminala.