PKP PLK deklaruje, że rozszerzenie zakresu inwestycji nie wpłynie na jej termin jej oddania. Przypomnijmy, zakończenie prac na linii pomiędzy Warką i Czachówkiem planowane jest na IV kwartał 2020 roku. Trasa a pomiędzy Warką i Radomiem ma być gotowa w II połowie 2021 roku. Po zakończeniu inwestycji na kolejowej ósemce pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe 120 km/h. Podróż między Warszawą a Radomiem ma trwać 75 minut.
Na nowym przystanku będą dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów. Przewidziano ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowoczesne ledowe oświetlenie. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą windy z peronów na nowy wiadukt, pochylnie oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Dostęp do obiektu będzie zapewniony od ul. Lotników i ul. Nowakowskiego – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.
Poza planowanym wcześniej wiaduktem przy ul. Lotników, przewidziano drugi nowy wiadukt w ciągu ul. Grójeckiej. Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w tym miejscu.
Wiadukt drogowy i przystanek Warka Miasto PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują dzięki podpisanemu w kwietniu aneksowi do umowy „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)”. Na przystanek przeznaczono 13 mln zł a na wiadukt 24 mln zł.
Wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska wymagane pozwolenia. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych. Udostępnienie pasażerom nowego przystanku zaplanowano na 2021 rok. Wiadukt będzie gotowy w drugiej połowie 2022 roku – dodaje Karol Jakubowski.
Polecany artykuł:
Wartość umów zawartych na przebudowę odcinków Czachówek - Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja w 85% jest współfinansowana ze środków unijnych.