Tradycyjnie, jak co roku rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych odbywać będzie się przez portal www.oswiatawradomiu.pl. Do 30 kwietnia prowadzona będzie rejestracja w systemie wniosków i zgłoszeń o przyjęcie do klasy pierwszej. Do tej pory, rodzice musieli złożyć podpisany wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły pierwszego wyboru, a także dokumenty potwierdzające spełniani kryteriów rekrutacyjnych osobiście w wybranej placówce. W tym roku ta procedura uległa zmianie- mówi Janusz Kalinowski z zespołu prasowego radomskiego magistratu
W związku z pandemią koronawirusa na nieco zmienionych zasadach będzie przebiegała rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych. W tym roku rodzice nie będą musieli już osobiście dostarczać dokumentów do poszczególnych placówek. Preferowane będzie wysłanie skanu lub zdjęć wniosku i oświadczeń dotyczących zaznaczonych kryteriów drogą mailową na adres przedszkola czy szkoły podstawowej „pierwszego wyboru”. Adresy e-mail i numery telefonów placówek znajdują się w ofercie każdej szkoły podstawowej, na stronach wyżej wymienionych placówek lub na stronie www.radom.pl w zakładce: Edukacja / szkoły i placówki samorządowe. Pozostanie także możliwość dostarczenia dokumentów w wersji papierowej do placówki. Powinny one zostać umieszczone w kopercie i pozostawione w przygotowanej do tego celu urnie. W każdej placówce zachowane są zaostrzone reguły sanitarne. Ewentualne konsultacje udzielane są wyłącznie telefonicznie i mailowo.
Pozostałe procedury i terminy pozostają bez zmian.
14 maja o godz. 10 odbędzie się publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Od 14 maja od godz. 10 do 18 maja do godz. 15 wyznaczono termin na złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane.
19 maja o godz. 10 opublikowane zostaną listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Tego dnia ruszy też termin procedury odwoławczej. Postępowanie uzupełniające rozpocznie się 10 czerwca o godz. 8 i potrwa do 24 sierpnia.