W Radomiu od 23 stycznia Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje wnioski o dodatek gazowy. Do tej pory mieszkańcy złożyli ich ponad 150. Przypomnijmy, jest to wsparcie w postaci zwrotu podatku VAT od dostarczanych paliw dla osób które ogrzewają swój dom przy pomocy gazu ziemnego. Jakie jeszcze wymagania należy spełnić?
Podobnie jak w przypadku innych dodatków np. węglowy czy elektryczny wymagany jest wpis lub zgłoszenie urządzenia grzewczego w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Jednocześnie w odróżnieniu od innych tego typu świadczeń dodatek gazowy wymaga spełnienia kryterium dochodowego. W przypadku jednoosobowego gospodarstwa domowego jest to miesięcznie 2100 zł, a dla wieloosobowego wynosi 1500 zł.
Wniosek musi złożyć osoba która faktycznie ponosi koszty wynikające z faktury za zakup paliwa na ogrzewanie, a okres za który uwzględnia się dochód zależy od daty złożenia wniosku:
- Od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. - Uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2021 r.
- Od 1 stycznia do 29 lutego 2024 r. - Uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzający rok w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2022 r.
Czytamy na stronie radomskiego MOPS-u.
A jak należy składać wniosek i gdzie? Jak już wspominaliśmy, przyjmuje je Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu, a sposobów na składanie jest kilka: Możemy to zrobić samodzielnie zanosząc go do siedziby ośrodka, wysłać pocztą, a także poprzez platformę EPUAP. Wzory wniosków jak i również szczegóły na temat dodatku dostępne są na stronie radomskiego ośrodka.