Urzędy rozpoczną niebawem dostarczanie mieszkańcom decyzji w sprawie podatku od nieruchomości. Te powinny trafić do mieszkańców Radomia najpóźniej do końca lutego. Urząd Miejski wydał ich ok. 99,5 tysiąca oraz ok. 13 tysięcy dla mieszkańców spoza miasta. W każdej decyzji będzie podany indywidualny nr konta, na który należy wpłacić należność z tytułu podatku. W przypadku, gdy wyliczony podatek wynosi do 100 złotych, termin zapłaty to 15 marca. Gdy zaś podatek jest wyższy, cała kwota może zostać rozłożona na cztery raty płatne do połowy marca, maja, września i listopada – mówi Janusz Kalinowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Radomiu:
-Decyzje w sprawie ustalenia wysokości podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego będą dostarczane od połowy lutego do końca miesiąca. Takich decyzji Urząd Miejski wydał 99, 5 tysiąca. Na terenie miasta, jak co roku, będą one dostarczane przez kurierów, a do adresatów spoza Radomia, a jest ich około 13 tys. drogą pocztową. W każdej decyzji będzie podany indywidualny numer konta, na który należy wpłacić w zależności z tytułu podatku. W przypadku, gdy wyliczony podatek wynosi do 100 zł, termin zapłaty to 15 marca. Gdy zaś podatek jest wyższy, cała kwota może zostać rozłożona na cztery raty płatne do 15 marca, maja, września i listopada.
Określony w decyzji podatek wyliczony został z uwzględnieniem zmian, które weszły w życie z nowym rokiem. Podatek trzeba zapłacić. Możemy to zrobić przelewem lub w kasie urzędu. Przypomnijmy, przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości są: grunty, budynki lub ich części oraz budowle, czyli obiekty, które nie są budynkami, lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Zobacz galerię z wypadku pod Przytykiem: