Udało się otworzyć oferty w przetargu na projekt i budowę trzeciego etapu trasy N-S. Najtańsza oferta to niemal 60 milionów złotych, kolejna opiewała na prawie 80 milionów, a najdroższa na prawie 100 milionów. Pierwotny termin otwarcia ofert to listopad ubiegłego roku, jednak Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji został zasypany pytaniami od potencjalnych wykonawców i dopiero teraz udało się zapoznać z ofertami. MZDiK planowały wydać na inwestycję 57 milionów złotych. Jeśli najtańsza oferta będzie prawidłowa pod względem formalnym i merytorycznym, wtedy zgodę na dołożenie brakującej kwoty będą musieli wyrazić radomscy radni. Termin realizacji inwestycji to 2024 rok.
Trzeci etap trasy N-S będzie kontynuacją już istniejącego odcinka, który łączy rondo Mikołajczyka z boczną jezdnią ulicy Żeromskiego. Od ronda obok wiaduktu pobiegnie najpierw fragmentem ulicy Szklanej, aby przed Potokiem Północnym (za dawną hutą szkła) skręcić w prawo. Potem będzie poprowadzony po zachodniej stronie linii kolejowej do Warszawy - przejdzie pod ulicami Struga i Żółkiewskiego, po czym skręci w lewo i zakończy się rondem, które powstanie za Castoramą przy Energetyków. Po drodze będą skrzyżowania z ulicami Kolberga, Szklaną, dwoma łącznikami do Olsztyńskiej, wspólnym łącznikiem do Struga i Andersa oraz następnym, jedynie do końcówki Andersa - czytamy na mzdik.pl
Pierwszy, śródmiejski etap N-S'ki jest już gotowy. Projekt drugiego etapu wpłynął już do urzędu miejskiego, jego budowa jeszcze się nie rozpoczęła. Termin jego ukończenia to wrzesień 2021 roku. II etap N-S'ki połączy rondo obok torów pod wiaduktem na Młodzianowskiej z obwodnicą południową. Droga będzie biegła wzdłuż linii kolejowej. Przy skrzyżowaniu z Wjazdową planowane jest rondo. Cały drugi etap ma mieć jedną jezdnię, po jednym pasie w każdym kierunku.