Prace przy budowie przystanku kolejowego mają być prowadzone równolegle do prac prowadzonych przy budowie wiaduktu. Między torami wybudowany został już nowy filar, do którego mocowana jest konstrukcja drogowej przeprawy. W czerwcu prace ruszą pełną parą.
Zbudowano tymczasowy przejazd niezbędny do wjazdu specjalistycznych maszyn. Usuwane są kolizje. Kolejno w czerwcu – gdy powstanie pierwsze przęsło wiaduktu – zaplanowano budowę odwodnienia peronu, fundamentów oraz ścian peronowych. Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy. Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów ustawione zostaną stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących zaplanowano ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu - mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Prace przy budowie przystanku mają się zakończyć w połowie 2025 roku.