Przypomnijmy. Miasto ma już niezbędne zgody na uruchomienie Miejskiego Urzędu Pracy. Zielone światło władze Radomia otrzymały od Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, a także rady miejskiej. Teraz trwa przygotowanie do uruchomienia nowej instytucji.
- Na ten moment chcemy zatrudnić 82 urzędników pracujących w Powiatowym Urzędzie Pracy i 8 pracowników pomocniczych i obsługi. Taką liczbę pracowników chcemy zatrudnić do 15 grudnia. Pierwsze 11 osób, będziemy chcieli przenieść i zatrudnić już 15 października. Chodzi bowiem o przygotowanie budynku do działalności Miejskiego Urzędu Pracy. Musimy bowiem już zakupywać niezbędny sprzęt, dokonywać remontów. Dodatkowo są potrzebne systemy komputerowe, które są oficjalnie zatwierdzone przez ministerstwo. Chodzi także o przygotowanie bezpiecznej sieci internetowej światłowodowej – mówi Łukasz Molenda, wiceprezydent miasta i pełnomocnik ds. tworzenia Miejskiego Urzędu Pracy.
Przypomnijmy. Miejski Urząd Pracy będzie miał swoją siedzibę przy ul. Żeromskiego 75A. Budynek zostanie zakupiony przez miasto.
Zobacz galerię z targów Expo 2025: