Obecnie 23 pociągi mogą jeździć po tej trasie z maksymalną prędkością. To pociągi, które zatrzymują się jedynie na większych stacjach. Najszybszy pociąg pokonuję trase Warszawa Zachodnia- Radom w czasie 54 minut. Podniesienie prędkości było możliwe dzięki wprowadzeniu nowych systemów sterowania ruchem kolejowym.
- Linia radomska to jedna z najważniejszych linii w tym regionie. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom inwestycyjnym dziś może być wizytówką Mazowsza. Większy dostęp do kolei zapewniają wyremontowane i nowe stacje i przystanki. Wdrożenie prędkości 160 km/h zapewnia sprawne i szybkie przejazdy do pracy, do szkoły i na wypoczynek. Kolej stała się bezkonkurencyjnym środkiem transportu między Warszawą a Radomiem – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
W sumie na modernizację linii kolejowej, budowy nowego toru z Warki do Radomia i nową sieć trakcyjną i system sterowanie ruchem wydano 1 miliard 700 milionów złotych.