Zyskali piesi, rowerzyści, ale także kierowcy. W 2022 roku w Radomiu oddano do użytku kilka chodników, a także ścieżek rowerowych z Budżetu Obywatelskiego. Były też inwestycje drogowe:
Najważniejszą inwestycją była przebudowa ulicy Wolność w Śródmieściu wraz z końcówką ulicy Warzywnej. Przybyło tam miejsc postojowych, a cały przyległy obszar został objęty strefą ograniczonej prędkości Tempo 30. W ramach tak zwanych zadań czynowych zbudowaliśmy w tym roku ulice Cichą na Plantach, drogę przed blokiem przy Filtrowej 13 w Śródmieściu, odnogę Godowskiej na pograniczu Godowa i Malczewa, Paciaka na Janiszpolu, a ponadto całą ulicę Tylną we wschodniej części Oboziska - powiedział Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. - Radomski Program Drogowy, polegający na utwardzaniu nawierzchni, objął w 2022 roku ulice Dobrą i Janowską na Kapturze, Godowską na pograniczu Godowa i Młodzianowa, część Niemcewicza na Glinicach, Pośrednią na Wośnikach, Sławną na Halinowie i Torfową na Obozisku.
Działo się też w komunikacji miejskiej:
Najważniejsze zmiany to skierowanie części kursów linii 26 do Jedlni-Letniska oraz uruchomienie nowej linii 27 do Skaryszewa. W obu przypadkach stało się to na wniosek samorządów tych gmin. Wśród innych korekt warto też wymienić skierowanie wszystkich kursów linii 8 na Wośniki, zmianę trasy linii 10 (jazda przez ulice 11 Listopada, Zbrowskiego, Żółkiewskiego, Holszańskiej i Fołtyn) oraz uproszczenie przebiegu trasy linii 16 (poprzez wycofanie jej z Toruńskiej) - dodaje Puton.
Przypomnijmy, że decyzją radnych od marca tego roku wzrosną ceny biletów autobusowych, a od 20 grudnia ubiegłego roku podwyżka objęła też parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.