Wśród 22 nowych pociągów 16 składów to dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne oraz i 6 elektryczno-akumulatorowych pojazdów. W ramach umowy pociągi będą serwisowane. Pierwsze - zasilane wyłącznie elektrycznie trafią głównie na południe województwa i będą obsługiwały trasy w regionie radomskim, które posiadają trakcję elektryczną. Pociągi wyposażone również w akumulatory trafią na północ województwa, gdzie są odcinki bez linii elektrycznych.
- Teraz spółka ogłosi przetarg. Mam nadzieję, że ostatnie składy będą zakupione w 2026 roku, a w przyszłym roku - pierwsze - powiedział Wiesław Raboszuk wicemarszałek województwa.
Nowe składy mają obsługiwać połączenia planowane do realizacji w ramach projektów Kolej+. W regionie radomskim dotyczy to planowanej trasy Kozienice – Dobieszyn. To nie pierwsza inwestycja samorządu Mazowsza w tabor kolejowy. Spółka Koleje Mazowieckie realizuje rekordowy zakup nowych pociągów, którego wartość wynosi ponad 2 miliony złotych.
W ubiegłym roku liniami mazowieckiego przewoźnika podróżowało 59 milionów pasażerów, co daje mu drugie miejsce w kraju.