Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu zaczął przyjmować wnioski o dodatek gazowy. Świadczenie jest zwrotem podatku VAT dla odbiorców gazu ziemnego który wykorzystywany jest w urządzeniach grzewczych jako główne źródło ogrzewania. Warunkiem by ubiegać się o dodatek jest wpis lub zgłoszenie urządzenia grzewczego w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, a także spełnienie kryterium dochodowego:
- 2100 zł miesięcznie - Gospodarstwa domowe jednoosobowe
- 1500 zł miesięcznie - Na osobę która wchodzi w skład gospodarstwa domowego wieloosobowego
Wniosek musi składać osoba która faktycznie ponosząca koszty wynikające z faktury za zakup paliwa na ogrzewanie. Jak czytamy w informacji prasowej, okres w którym uwzględnia się dochód zależy od daty złożenia wniosku:
- Od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. - Uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2021 r.
- Od 1 stycznia do 29 lutego 2024 r. - Uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzający rok w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2022 r.
Osoby które chcą złożyć wnioski o dodatek mogą to zrobić na jeden z trzech sposobów czyli własnoręcznie zanosząc go do ośrodka, przesyłając pocztą lub elektronicznie poprzez EPUAP. Zwroty VAT z opłaconych faktur za paliwo gazowe przysługują za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023. Więcej na temat dodatku gazowego jak i wzory wniosków znajdziecie na stronie radomskiego MOPS-u.