mapa

i

Autor: pixabay

Samorząd Mazowsza chce wesprzeć branżę turystyczną. Mają w tym pomóc dotacje i kampania

2020-07-07 15:29

Urząd szacuje, że 90% przedsiębiorców działających w branży turystycznej na Mazowszu, od marca do czerwca nie zanotowało żadnych wpływów.

Władze województwa zamierzają przeznaczyć na bezzwrotne dotacje dla małych i mikro przedsiębiorstw 67 milionów złotych. Jak informuje samorząd w regionie jest ponad 600 obiektów, które mogą przyjąć 6,3 tys. gości. Ponad 100 z nich to kwatery agroturystyczne. Urząd marszałkowski przywołuje dane Światowej Organizacji Turystyki, wynika z nich, że ruch turystyczny zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r.

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność turystyczną, hotelarską, restauracyjną, rozrywkową, sportową i rekreacyjną oraz kulturalną mogą liczyć na wsparcie władz Mazowsza. Samorząd województwa planuje przeznaczyć blisko 67 mln zł na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Środki pochodziłyby z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Dotacja miałaby formę bezzwrotną w przypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez okres co najmniej 3 miesięcy kalendarzowych, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożony zostanie wniosek o wsparcie - czytamy w komunikacie urzędu marszałkowskiego.

Urząd marszałkowski zamierza też wesprzeć branżę turystyczną na Mazowszu poprzez kampanię promocyjną. Mają w niej zostać wykorzystane nośniki lokalne i ogólnokrajowe.

Kampania „Odpocznij na Mazowszu” promująca wypoczynek weekendowy i wakacyjny skierowana jest do osób aktywnych, lubiących spędzać czas z przyjaciółmi i rodziną przy dobrym, zdrowym jedzeniu. Kampania prezentuje region jako dobry kierunek zarówno na wyjazd weekendowy, jak i dłuższy wypoczynek. Promuje Mazowsze bogate w walory naturalne – przyrodnicze i krajobrazowe oraz perły dziedzictwa kulturowego i historycznego. Założeniem działań komunikacyjnych jest przekonanie turystów do doświadczania Mazowsza zmysłami w trzech obszarach: smaki, podróże, design. Kampania sygnowana jest logo regionu „Mazowsze.serce Polski”, w internecie można jej szukać pod hasztagiem #modanamazowsze - informuje urząd marszałkowski.

Jak daleko jest z Gdyni do Zakopanego? Prawdziwy test na odległości [QUIZ]
Pytanie 1 z 14
Dalej jest z Warszawy do: