O uporządkowaniu reklam, bilbordów, szyldów i potykaczy w centrum Radomia mówi się od dawna. Ich rozmiary i kolory źle wyglądają na przedwojennych zabytkowych kamienicach i innych miejscach. Miasto zamierza zrobić uporządkować reklamy zwłaszcza w zabytkowej części Radomia. Najpierw jednak miasto chcę przeprowadzić konsultacje społeczne- potem uchwalona zostanie uchwała krajobrazowa.
- Chcemy uporządkować przestrzeń publiczną w Radomiu. W oparciu o przepisy ustawy krajobrazowej oraz doświadczenia kilku dużych miast, które poradziły sobie z tzw. szyldozą, czyli chaosem reklamowym, zamierzamy opracować projekt uchwały, która precyzyjnie określi gdzie i jakie nośniki reklam mogą być umieszczane. Przede wszystkim zależy nam na uporządkowaniu zabytkowego centrum Radomia, ale w ankiecie pytamy również o to, jak mieszkańcy widzą przestrzeń w całym mieście - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Konsultacje potrwają do końca listopada. W pierwszym etapie, który rozpoczyna się dziś, każdy zainteresowany może wypełnić anonimową ankietę. Pytania dotyczą m.in. tego, jakie nośniki reklam są akceptowane przez mieszkańców oraz jakie ograniczenia w ich lokalizacji powinny obowiązywać w różnych częściach miasta.Na wypełnione ankiety Urząd Miejski czeka do końca maja. W kolejnych etapach konsultacji planowane są otwarte spotkania m.in. z przedstawicielami organizacji pozarządowych, firm branży reklamowej, przedsiębiorcami oraz mieszkańcami Radomia. Więcej informacji na stronie konsultacje.radom.pl