Tym razem nie Kamienie na szaniec a geometria. Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych mają za sobą drugi dzień egzaminu ósmoklasisty. Dzisiaj w salach egzaminacyjnych czekały na nich arkusze z zadaniami z matematyki. Druga część egzaminu rozpoczęła się o godz. 9.00. Łącznie do rozwiązania było 19 zadań.
Czy zadania jakie znajdowały się na arkuszu były wymagające? I czy któreś z nich zaskoczyło uczniów? Zapytaliśmy o to ósmoklasistów z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 28 w Radomiu:
- Ogólnie to zadania były łatwe. Było kilka które sprawiły mi trudności, ale starałem się je dobrze rozpisać.
- A jakie to były zadania?
- Było jedno takie z obliczeniem pola trapezu, gdzie tam były trzy trójkąty w nim, no trudne było nawet.
- W porównaniu do tego co mamy w klasie na kartkówkach czy takie tematy codzienne na lekcjach to o wiele łatwiej było.
- Poziom był dość łatwy tylko te otwarte. Ja ogólnie mam problem z geometrią. Otwarte były o nią oparte więc ich nie zrobiłem.
Jakie dokładnie zadania czekały na uczniów którzy dzisiaj pisali drugą cześć egzaminu? Poniżej możecie zapoznać się z arkuszami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej:
Po polskim i matematyce ósmoklasistom został jeszcze do napisania test z języka obcego nowożytnego. Uczniowie przystąpią do niego jutro, 16 maja o godz. 9.00.