Nowy wiadukt ma być szerszy od tego, który jest obecnie. Pod wiaduktem PKP ma wybudować przystanek kolejowy. Tym samym wiadukt stanie się punktem przesiadkowym dla pasażerów radomskiego lotniska. Stary wiadukt został wyburzony, a trwają już prace związane z budową nowego wiaduktu.
Pod koniec marca bieżącego roku pisaliśmy w relacji na naszej oficjalnej stronie internetowej: "Aby móc przystąpić do tak zwanego deskowania, a następnie do montażu zbrojenia płyty południowego wiaduktu, pracownicy wykonawcy musieli postawić szpaler rusztowań. Zadanie to wymagało niezwykłej precyzji. Obecnie na pomoście trwają już prace zbrojeniowe". Ta część zadania została już ukończona, dzięki czemu pracownicy wykonawcy inwestycji przystąpili do betonowania płyty pomostu. Roboty są prowadzone na całym odcinku pomiędzy przyczółkiem za ulicą Zbrowskiego a filarami w okolicach ronda Zapały (na wysokości ulic Szklanej i Olszewskiego). Następnym etapem będzie odcinek nad torami kolejowymi, ale tam belki wiaduktu będą już montowane przy użyciu dźwigu (na torach nie będzie rusztowań). Trwają też roboty przy budowie drugiego, równoległego wiaduktu, a także usuwanie tak zwanych kolizji z podziemną infrastrukturą (zdarzają się rzeczy nieujęte na żadnych mapach) i roboty drogowe w rejonie ulic Średniej i Metalowej - mówi Dawid Puton rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu
Koszt budowy wiaduktu ma wynieść 178 milionów złotych. Część kwoty 130 milionów pochodzi z budżetu państwa. Prace przy budowie mają się zakończyć w 2025 roku.